piątek, 1 marca 2013

śniadanie z Anną Marią



śniadanie z Anną Marią
                 gołębie pocztowe - to naprawdę dobry tytuł na tomik
                                                                                                                      Walter Egon

na śniadanie czytam twoje wiersze
i karmię gołębie pocztowe
bułką z dżemem kawą z mlekiem

z powodu kilku niedospanych świtów
i zadyszanych nocy piszesz

tak lekko jakby zrywać
stokrotki o tym że wolisz
długą śmierć niż krótką miłość
bo nie skończy się wieczornym łamaniem chleba
o tym że jesteś doskonalsza ode mnie
o jedno żebro kota bluszcz na balkonie
i pokój z widokiem na sen właściwie

masz wszystko mieszkanie samochód
stado dzieci kilka stad
gołębi to wielkie szczęście
móc patrzeć jak krążą wolne
ponad kominami

  

5 komentarzy:

  1. stado


    na śniadanie czytasz mi z ręki

    siedzę w kuchni na drugim końcu miasta
    nadgryzioną bułką zaznaczam świt
    w doniczkach pelargonie w czerwonym słońcu
    czekają na deszcz

    na śniadanie czytasz mi z ręki
    dżem spływa po palcach po klawiaturze wiersza
    pod językiem chowasz garść słów
    popijasz mlekiem
    i wraca tętno wczorajszego snu

    właściwie mam wszystko
    wazon i wodę w wazonie
    komplet srebrnych łyżeczek do kruchej szarlotki
    garść ryżu
    kota
    pierwszy siwy włos

    moja miłość dłuższa o adamowe żebro

    stado oswojonych gołębi
    kołuje nad drugą kawą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo ładnie! żałuję, że nie potrafię użyć mądrzejszych słów niż "bardzo ładnie". Wydrukowałam, włożę w antyramę i powieszę na bordowej ścianie..
      przypomina mi co jest najważniejsze w życiu, chwile wolności, nieskrępowania codziennością...

      Usuń
  2. bardzo ładnie! żałuję, że nie potrafię użyć mądrzejszych słów niż "bardzo ładnie". Wydrukowałam, włożę w antyramę i powieszę na bordowej ścianie...

    OdpowiedzUsuń
  3. zapomniałam się podpisać: Anna Molka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja się naprawdę świetnie czuję po "bardzo ładnie". Super. Bardzo dziękuję. Za cały trud i zaangażowanie, jakie wkładasz w "grzebanie' w mojej pisaninie.

      Usuń